Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), wskazuję, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest:
    Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Kucharczyk, Adres: ul. M. Józefa Piłsudskiego 18/8B, 70-460 Szczecin, NIP: 665-284-17-34.
  2. Można się z nami skontaktować:
    • telefonicznie: (+48) 531 702 839, (+48) 722 128 628
    • pod adresem e-mail: kancelaria@kucharczyk-adwokat.pl
    • w siedzibie Kancelarii pod adresem: ul. Piłsudskiego 18/8B, 70-460 Szczecin
    • pod adresem: ul. Nowowiejskiego 20/6, 61-732 Poznań.
  3. Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:
    • zawarcia i wykonania umowy, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług;
    • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego;
    • do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, jak również świadczenie usług na rzecz klienta, w sytuacji, w których interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą.
  4. Przetwarzamy następujące kategorie danych osobowych – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług:
    • dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia,
    • dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania,
    • dane identyfikacji podatkowej,
    • dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej,
    • dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej,
    • dane dotyczące stanu cywilnego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług
  5. Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:
    • współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych,
    • podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy administracji),
    • podmioty świadczące usługi:
      • informatyczne,
      • płatnicze,
      • księgowo-finansowe,
      • audytorskie i kontrolne,
      • windykacyjne,
      • niszczenia dokumentów,
      • pocztowe oraz kurierskie.
  6. Kancelaria co do zasady nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. W przypadku jednak gdyby Kancelaria powierzyła wykonanie usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym dane są przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych.
  7. Dane mogą być przechowywane w następujących okresach:
    • celem wykonania umowy/umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia,
    • ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń,
    • celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  8. Masz prawo:
    • dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia,
    • do przenoszenia danych osobowych, które zostały przez Państwa przekazane Kancelarii, tj. prawo do ich otrzymania w ustrukturyzowanym powszechnym formacie oraz ich przesłania innemu administratorowi. Prawo to może zostać zrealizowane wyłącznie w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody bądź umowy oraz o ile jest całkowicie zautomatyzowane,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
    • do cofnięcia zgody o ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody.